Pojkkläder vs tjejkläder

Jag tycker det är väldigt indelat i barnklädesavdelningen faktiskt. Gå in på HMs webshop och tryck in pojkkläder. Ni kommer se ganska många plagg som faktiskt skulle fungera superbra på en tös. Samma om ni går in på tjejavdelningen. Jag har vissa gränser. Jag sätter inte på Charlie en hello kitty tröja förens han är såpass gammal att han kan be om den. Men jag är även emot "killkläder" som har svärd och grejjer på sig. Hur kommer det sig att tjejmokasinerna har hello kitty på sig och killmokasinerna ha spiderman? Borde inte motsvarigheten vara nalle puh? Och varför finns det inte tjejkläder med nalle puh?

Dessutom, som om detta inte vore nog, så är storlekarna olika! Ska vi redan tidigt ge barnen osunda värderingar?

Nej jag röstar för en unisex barnavdelning där kläderna hänger efter färg inte efter kön.

Kommentarer
Postat av: Theres

Jag håller fullständigt med dig!!!!!!!!

2010-08-27 @ 14:15:37
URL: http://theresjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0