Lunch utan skrik

Ja, idag fick jag äntligen i Charlie lunch utan skrik. Just nu "mutar" jag i honom mat (nej man behöver inte muta i avfallskvarnen mat) genom att göra mat jag vet han tycker om och i lagoma bitar så han kan plocka själv. dock blir det lite ovarierat för tillfället... Igår fick han kyckling och pommes, idag fick han stekt hamburgare och pommes. Men ja, han plockar inte i sig makaroner för dom är inte värda besväret. Jag skulle inte ens vilja se honom försöka plocka ris eller couscous. Så ja, pommes blir det. Vi har inte köpt potatis ännu annars hade man ju kunnat ge kokt potatis.

Kollade lite för skojs skull igår, jag började lite smått med mjölkfritt och tänkte att pommes kan ju inte vara mjölkfritt då vi köpt dom billigaste. Kollade innehållsförteckningen: Potatis och palmolja. Så det fick han ju äta ^^ Det är ju inte kolhydraterna som blir lidande av mjölkfri kost, det är ju mer att man inte kan köpa "färdigt" protein.

Nu har vi i alla fall kört mjölkfritt sen efter lunch igår. Så ett dygn. Inga skrikattacker ännu. Vilket tyder på att är det en allergi så är det inte gluten i alla fall för det är det i hans välling. Jag vet egentligen inte vad jag vill med det här inlägget förutom att jag är glad över att Charlie ätit sig mätt i ett dygn nu ^^ Så lite som han går upp i vikt har han inte "råd" att ta av reserverna. Så ja. Jag är nöjd just nu ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0