Kursstart

Imorgon klockan 10:15 börjar skolan igen. Det är ca 14½ månad sedan jag var där senast. Kursslutet var exakt två veckor innan Charlie var beräknad. Var jag orolig att han skulle komma tidigt? Jajamensan. Ville jag att han inte skulle komma innan BF så jag hann vara lite ledig? Oh yes. Blev jag otålig så fort den 20:e juni passerat? Självklart.

Nu är min 14 månaders pojke halvt inskolad på dagis och jag börjar skolan. En helt ny "klass", även om det inte heter så på universitet. Man får säga "kurskamrat". Har i alla fall bara hört positiva saker om kursledaren, det är grejt!

Madlådan står i kylen, tänker inte försöka mig på att köpa från en resturang. För nu ska jag förklara för er hur det fungerar vid en kursstart.

Du ska INTE ta bilen. För det gör alla andra för dom inte vill köpa en lös biljett när det bara gäller två dagar (bor man utanför karlstad så köper man per kalendermånad. Om man inte åker buss och använder respass). Vilket resluterar i att ALLA parkeringsplatser är upptagna. Många ställer sig där man inte får = en bra vecka för parkeringsvaktbolagena. Så ja. Ta bilen.

Köp heller inte mat i resturangerna. för det gör alla andra. Vilket gör att kön är olidligt lång och du får vänta läääänge på maten. Tror även det är ganska fullt vid microvågsugnarna. Så det bästa är egentligen att ha mat som går att äta kall. För till kylskåpen kanske det inte är lika lång kö.

Men ja, jag har tagit det liiite lugnt iaf. Jag kommer ta en matlåda som behöver värmas. Det är ju lite dumt, men ja, det går på något sätt. däremot tar jag bussen (allt annat, förutom cykel och apostlahästarna, vore olagligt). Dessutom tar jag bussen som går tidigare än den jag egentligen skulle kunna ta. För man kan inte räkna med att bussen från torget kommer fram när den ska. För det är 50 pers som vill på en buss som rymmer 20. Ni fattar?

Man ska heller egentligen inte gå på bussen på torget. Bättre är att gå på vid drottninggatan eller busstationen. Men då minskar antalet avgångar. Men ja, har man chansen är det alternativet bäst. Går man på vid busstationen mitt i terminen så är man nästan garanterad en sittplats! den du! går du på vid torget är chansen en på tusen. Så ja...

Det var väl egentligen inte det jag skulle skriva om. Men ja, imorgon börjar skolan och jag ska snart sova. Peter är i extas för han ska lämna Charlie på dagis. Dessutom kommer dom få extra tid för varandra, vilket nog egentligen är det han är upprymd över :-)

Charlie och jag busade idag genom att jaga varandra i korridoren. Det var trevligt, för hela lägenheten ekade av hans gapskratt. Det är dom finaste tillfällena som finns, när man hör sitt barn skratta och man vet att det är en själv som framkallar det. På andra plats kommer hur fridfulla dom ser ut när dom sover. Inte just för att dom sover, men hur dom ser ut. Helt lugna och avslappnade.

Ja, jag lägger ned nu. lika bra. Det är ingen som orkar läsa ända hit ändå :)

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Åh se där ja, va trevligt :P Ses vi på Pressbyrån då kanske ? Lycka till med skolstarten :)

2010-08-29 @ 23:51:16
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag orkade läsa! :D

2010-09-09 @ 11:55:10
URL: http://leaahsbox.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0