konversation med Charlie

Charlie går glatt mot ena änden av soffan där katten ligger. Jag vet vad han försöker med.
Jag: Nej, var snäll mot katten
Charlie: adadododod (typ) vilket kan betyda: Men bara klappa lite?
går närmare
Jag: Inte dra katten i pälsen
Charlie: adododododo vilken kan betyda: Men mamma, bara lite?

Och så här fortsätter det. Dock hann katten rymma. Vilket tur, för jag tror inte Charlie förstod ett ord av mig. eller ja, han förstod mer än jag förstod av honom antagligen. Men han är riktigt duktig på att ha en dialog nu, även om jag inte förstår mycket :P När jag hämtade honom när han vaknat efter lunchvilan var det som att han försökte berätta för mig om vad han drömt. Sötunge.

Kommentarer
Postat av: Theres

Hihi.. det där känner man igen. Och blicken man får över att dom undrar hur trögfattad man är egentligen.. haha. Att man aldrig förstår vad dom vill :D

Allt bra med er?

Kram

2010-08-17 @ 09:01:13
URL: http://theresjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0