Jävla sjukvård

Har precis haft telefonen mot örat i 20 minuter för att komma fram till sjukvårdsrådgivningen. 15 minuter av dom var i kö. Sen kommer dom fram till att Charlie behöver minsan inte kollas.

För att göra en historia kort: Charlie har haft lös avföring i 1½ månad. Ingen har brytt sig. Det är ju HEEELT normalt. Men jag skulle höra av mig med en gång om det blev slemmigt. Jaha, nu är det slemmigt och han bajsar efter varje gång han ätit. Men det är ju fortfarande ingen fara. Inte ska han ta upp läkarnas dyrbara tid. Ska det vara såhär nu i 1½ månad till så blir jag ta mig fan förbanad.

Det är så viktigt att man ska höra av sig si och så. t. ex om febern hållt i sig mer än 5 dagar, om diarrén hållt i sig i 3 veckor och om man har slem i avföringen. Men sen när det kommer till kritan så är det inte så jävla viktigt. Iofs förstår jag väl sjukvårdsrådgivningen i detta fallet, men jag är så trött på alla vårdcentraler. Fick ju sitta i telefon i 20 minuter för att få hostmedicin till Charlie. Pratade ju med gripen efter att Charlie haft diarré i 3 veckor. Frågan jag får är: "Mår han bra i övrigt?" Ja, så bra man kan... Och då var det inte viktigt längre... Sjukvårdsrådgivningen sätter upp riktlinjer som sen inte hålls...

Jaja, vi skulle ringa VC på måndag. Tror ni dom kommer bry sig ett dugg?

Kommentarer
Postat av: doris

ger du honom mat med fibrer?

2010-08-06 @ 20:48:24
URL: http://dorisnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0