Honung

En fråga jag ibland får är: "Malin, varför står det honung i badrummet?" och jag tänkte besvara den.

Har ni någon gång köpt hand-eller kroppstvål med honung i? Skippa tvålen, köp honung. Honung är djuprengörande så det passar till acne. Så anledningen till att det står honung i badrummet är att jag använder det som ansiktstvätt. Nu är det ingen bra reklam för honungen att man ska utvärdera på min hy om det fungerar eller ej för jag tvättar varje dag i ca 1 vecka, sen glömmer jag bort mig, tvättar inte på 1 vecka och sen tvättar jag ibland. Så ja, ni förstår :P

Jag har läst lite om det här med naturlig rengöring. Det som är bra är att du kan köpa allt på ICA eller Konsum. Som tvål kan du använda honung, eller olja (ricinolja blandat med t. ex solrosolja). Sen om du behöver smörja in dig finns det många olika vegetabiliska oljor att välja mellan (oliv, palm osv. Som jag fattat det kan du välja fritt). Behöver du ett ansiktsvatten så finns det: ÄppelCiderVinäger (ÄCV). Behövde du gå någon annanstans än ICA? Eller ja, ska du använda dig av ricinolja får du väl gå till apoteket också... Men det är slut med dyra krämer och tvålar. Det mesta har du redan i skafferiet!

Läser mer HÄR. Superbra blogg (nu länkar jag er direkt till "no poo"kategorin, men ni kan ju kolla in resten också!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0