Gröt bland annat

Charlie har nu gått på mjölkfri diet typ en halv vecka. Idag var bajset som det ska. Vet dock inte om det beror på den mjölkfria dieten eller om det är att det "gett med sig" nu. Om jag fattat rätt så ska vi köra mjölkfritt i två veckor för att sedan "provocera". Alltså ge honom en liten mängd mjölk och se om han blir dålig i magen. Blir han det då är han allergisk.

Vällingen tog slut igår kväll så jag fick köpa ny idag. Tänkte då även köpa gröt. Jo eller hur? Att mjölkfritt är dyrt, det vet jag. Jag har fattat det. Men jag betalar inte 30-40 spänn för 10 portioner gröt. Nu äter han bara gröt ibland så då får han ta mig tusan få hemmagjord havregrynsgröt. Kanske även köpa hem så man kan göra mannagrynsgröt (för det verkar alla tycka är så gott?). För så här är det. Ger man gröt varje dag är den man köper bättre då den är berikad med olika vitaminer (även järn har jag för mig). Ger man dock bara en gång i veckan eller ännu mer sällan kan man lika gärna göra egen. Och hur jobbigt är det egentligen?

Nej, nu ska jag göra kaffe minsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0