Diskmaskin

Jag bor i en lägenhet med knepigt kök. Yes, så är det. T. ex så måste spisen vara 70 cm. Visste ni att man kan ta sjukt mycket extra betalt för dom 10 cm? Det kan man. Sen har vi tänkt att byta ut ett skåp mot en diskmaskin. Visste ni att det bara finns två mått på diskmaskiner? Jopp, så är det. 45 och 60. Visste ni att våra stommar är 40? Jajamensan så är det. Funderade läääänge på det där. mina lösningar då var:

* skita i diskmaskin
* bänkdiskmaskin
* Kan man ställa diskmaskinen i hallen?

Som ni ser, inga roliga lösningar. Men sen kom jag på det. den "stommen" vi tänkt byta ut var brevid diskhon. Där finns ett skåp som vi inte har något i. Ovanpå skåpet är en låda vi inte har något i. Men på andra sidan diskhon finns det precis samma uppsättning. Och det är i "slutet" av köket vilket gör att vi kan ställa en diskmaskin där så sticker den ut ca 2 cm. Jag kan leva med dom två cm faktiskt. För jag är inte ett dugg sugen på att bygga om köket. Faktiskt.

I den här lägenheten vill jag inte göra mycket. Tapetsera vardagsrummet. Tapetsera sovrummet. Tapetsera hallen. Sen är jag nöjd. Mer än så har jag inte lust med. För tanken är ju att vi en dag ska flytta till hus. Och där är ju tanken att vi ska bo tills vi är för gamla för att ta hand om oss. Då vill jag hellre lägga ned krutet där. Se till att det är rätt golv för oss, rätt färg och rätt utformning på köket. Men just nu känner jag att i den här lägenheten vill jag bara bo ett tag. För när vi skaffar hus kommer det nog finnas minst ett renoveringsprojekt hela tiden i några års tid. Peter tror inte det kommer bli så, men jag litar inte på honom ;P

Kommentarer
Postat av: Holger

Jättesmart lösning på ett alltför vanligt problem med diskmaskinen! Grattis!

Jag skulle vilja publicera den på min hemsida http://www.byggaom.se

Är det okay för dig?

Hälsningar,

Holger

2010-08-16 @ 22:31:57
URL: http://www.byggaom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0