Dagis

Nu är det snart dags. ska göra iordning mig själv och Charlie, sen drar vi till dagis. Vet inte om det är för min skull eller Charlies skull dom har inskolning ;) Jag har svårt att fatta det här! Min lilla pojke, gå på dagis?! Jag vet att han kommer trivas men jag då? Frågan är bara hur nästa vecka kommer bli... För då är det Peter som ska ha hand om det... Charlie blir jätteledsen varje gång Peter går... Beror ju antagligen på att han går oftare än mig, men hur ska det gå? Kanske blir han distraherad av alla leksaker och kompisar :-)

Tycker det verkar som ett bra dagis iaf, har läst lite om det och dom har blandade grupper. alltså är det inte bara 1-2 åringar på en avdelning osv. Då får dom små barnen någon att lära sig av, och dom stora barnen får vara förebilder. Visst, det kanske är så att femåringarna inte hinner lära sig allt, men va fan, det är inte så länge sedan som förskolan inte var pedagogisk. Det finns nog fördelar och nackdelar med allt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0