Dagen

Imorse gick Peter upp med Charlie. Jag har haft ont i huvudet i flera dagar på grund av vätskebrist men fick bukt med det igår men vaknade samtidigt som Peter och Charlie av "vattenhuvudvärk". Så det var ju bara att gå upp och dricka vatten och det gav med sig. Peter hade dock inte haft det lika bra för han fick ta en bajsbombblöja. Iaf. Allt var bra då. Men sen, en timme innan lunchdags bara gallskrek Charlie. Misstänker att det var gaser men inget fungerade så tillslut la jag honom i sängen. Tystnaden kom redan när jag gick IN i sovrummet med honom. Kanon. Tyst bebis brukar ju betyda nöjd bebis.

Peter skulle börja jobba efter lunch så vi tog det lite lugnt. Sen skulle vi dricka kaffe och äta smörgåsar, då vaknade Charlie så han fick också sin lunch. Han ville dock bara ha sin lunch på smörgås. Antagligen för att vi åt det. Så vi la på hans mat på en smörgås och gav honom. Bara han äter är min tanke.

Peter åker och jobbar, efter ett tag kommer gallskriket igen. Testar samma sak igen, lägger honom i sängen. Vet dock inte om han somnade men han blev tyst. Sen direkt efter maten nu kom samma gallskrik igen. Den här gången "dög" jag i alla fall. Och ett bad var tydligen också roligt. Men han ville inte ha mycket av maten så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu börjar det ju peka åt gluten eller laktosintollerans. Ska ringa BVC imorgon då läkaren på VC sa att just allergitjoffs tar man genom BVC.

Så här sitter jag: idag har jag ätit två smörgåsar och druckit två koppar kaffe (och vatten så klart). Jag kan inte äta nu för då vill Charlie ha. Vad gör man då? Jo, en halvtimme innan läggdags (alltså om ca en kvart) ställer man in en kycklingfilé på en ugnsform, fyller på med frysgrönsaker och pommes. in i ugnen 30 min. där har ni min middag, som jag kommer avnjuta runt 19 tiden. Tänk på mig då :-) (föresten är det där ett superbra tips till alla där ute. Förberedelserna för maten är 5 minuter. Skitbra med sjuka eller kinkiga barn. När Charlie hade feber för några månader sedan levde jag på det och lökringar) Nästan lika snabbt som pizza ^^

Kommentarer
Postat av: Baso

Kycklingfilé låter riktigt gott!

2010-08-11 @ 19:13:05
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0