Tipsar

Till alla er med barn som har snett huvud som Charlie: Är barnet under 6 månader finns en kudde man kan köpa som tvingar som att ligga på den sidan ni vill. Klicka HÄR för att se den. När jag väl hittade den var det för sent, då var han redan sex månader och skulle krångla sig ur den på 3 sekunder. Men vi kommer köpa en sån till nästa barn, bara för att. Det är stopp på båda sidor på barnet inte kan hamna på rygg och heller inte på mage. Sidoläge är INTE farligt för spädbarn sålänge dom inte kan hamna på mage.

Nu iofs sover Charlie oftast åt rätt håll, men jag tror inte det kommer gå tillbaka av sig själv, men hade vi vetat om den här kudden och köpt den direkt hade vi inte haft dessa problem. Därför ska jag även ta med mig den länken och visa för min BVC sköterska så hon kan tipsa andra med samma problem. För alla tips vi fått av BVC och läkare är att rulla handukar och ha som "kilar" funkar inte på Charlie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0