stökigt

Jag sitter just nu i ett rörigt vardagsrum. Varför ska jag plocka ihop nu när det ser likadant ut om 1 timme igen? Precis :P Jag gör det på kvällen för då vet jag att det ser fint ut i ca 10 timmar i alla fall :D Charlie sover och jag har diskat.

Ni vet hur det känns när någon har städat åt en? När man inte hittar något alls. För det är ju så att olika personer anser att saker ska ligga på olika ställen. Så är det i mitt kök för tillfället ;-) H har ju hjälpt till mycket med att laga mat och diska (vi har typ delat på arbetet). Igår när han inte var här längre letade jag efter grytunderläggen som vi brukar lägga i lådan för skärbrädorna. Hittade dom verkligen inte någonstans. Nu idag plockade jag in disken. Då hittade jag dom, i grytskåpet. "Jaha, det är ju en smart placering" var väl min tanke. Något jag aldrig skulle komma på själv ;-)

På samma sätt har ju alla olika sätt att fylla ett diskställ. Där blev jag också förvånad, jag har ju ett speciellt sätt att fylla diskstället som gör att jag även har ett system för hur jag ska tömma det sen. Men nu fick jag komma på ett nytt sätt. Det är lite kul att se hur mycket man gör på "rutin". För jag tycker ju att mitt sätt är det bästa, medan alla andra tycker att deras sätt är det bästa :-)

Så så är det. Nu ska jag ta det lite lugnt faktiskt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0