Rutinälskare

Jag har insett att jag ÄLSKAR rutiner! Inte sånna rutiner som är typ: "Först borsta tänderna, sen kissa, sen sova". Utan mer: Lunch klockan 12, mat klockan 17 kvällsvälling för Charlie 19. Det är bara så otroligt skönt med rutiner. Både jag och Charlie är betydligt mer harmoniska nu, efter att vi gjort oss en rutin. Ja, Peter får hänga på den rutinen när han är hemma också, men tror inte han blivit harmoniskare av att följa en viss rutin enbart på helgen ;-)

Nej det är bara så skönt. Och uppfattningen jag får när jag läser på familjeliv är att många barn mår bra av rutiner. Det är antagligen därför förskolan har frukost, lunch och mellanmål på exakta tider. För att barn mår bra av rutiner. Kanske inte alla barn men många.

Dessutom är det väldigt skönt att veta att efter klockan 19:30 är jag själv (eller med Peter om han är hemma). Jag är ju fortfarande mamma, men det är väldigt sällan Charlie vill något när han sover, vilket gör att jag kan slappna av i soffan. Eller duscha. Eller diska. eller varför inte, jag skulle kunna gå och lägga mig också :-)

Nej, jag <3 rutiner :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0