roliga frågor

Sitter på familjeliv och läser. Man kan göra omröstningar där och jag tycker det blir så roliga frågeställningar ibland. T. ex "Skulle du lämna din man om han var orsaken till barnlöshet?" eller "Är det okej att lämna bort barnet för att gå ut och dricka med vänner?". Alltså, den första frågan är väl inte rolig, men intressant. För många går ju isär vid ofrivillig barnlöshet, men det beror ju inte på vem som är den felande länken utan mer att IVF eller adoption sliter på ett förhållande. Men den andra frågan tycker jag är rolig för den finns ju bara ett svar: "Gör som du vill!"

Jag skulle lätt kunna lämna Charlie hemma med Peter en kväll och gå ut med ett par kompisar. Inga problem. Jag vet att Charlie har det lika bra med Peter som med mig. Lämna bort till någon annan kan jag inte just nu av en enkel anledning. Charlie somnar i famnen. Jag vet att han somnar i min famn och i Peters, men jag kan inte veta att han gör det hos någon annan, så för att det skulle funka skulle vi vara tvugna att testa någon dag innan.

Jag tror att hela familjen mår bättre av att en person mår bättre. Vi som familj mår bättre nu när Peter jobbar, och skulle det vara så att jag mår dåligt av att vara hemma hela tiden och skulle må bättre av att umgås med kompisar en kväll skulle hela familjen må bättre av det. Så tror jag i alla fall.

Alla familjer bestämmer vad som är rätt för dom. Sen lider jag med dom som gärna skulle lämna till barnvakt men inte har någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0