Kyckling med frysgrönsaker

Idag har jag överträffat mig själv. Med maten alltså. Såhär gör man:

Ta en ugnsfast form, lägg i innerfilé av kyckling (dom mindre filéerna alltså, du kan ta stora också men då vet jag inte hur lång tid det tar plus att grönsakerna blir nog brända då) så mycket som du vill ha. Fryst alltså. Fyll upp resten av formen, utan att på något sätt täcka kycklingen, med ugnsgrönsaker, jag använde Euroshoppers broccoliblandning, är broccoli, blomkål och morot.

Krydda kycklingen efter behov, jag använde curry och svartpeppar. lägg små klickar med smör på olika ställen i formen (alltså över kycklingen och grönsakerna). In i ugnen 175 grader i ca 20 min. Dubbelkolla alltid så kycklingen är helvit på det tjockaste stället.

Jag serverade det med couscous och beasås, MEN det skulle vara minst lika gott med bara grönsaker och kyckling, om man vill vara lite nyttig i det onyttiga ;-)

gott var det i alla fall. Peter och Charlie tyckte också det. Skulle tänka mig att det blir ännu godare om man smular över lite feta ost innan man stoppar in i ugnen men sånt hade jag inte hemma :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0