Jaha

Peter kom hem igår lite innan nio på kvällen så vi myste lite framför TVn sen var det natten. Charlie blev sprallig av att höra pappas röst så han fick komma till vår säng och sova. Där somnade dom fint, och Peter tyckte det var skönt att gosa lite med bebis :)

Imorse gick vi alla upp samtidigt för Charlie vaknade innan Peters klocka. Sen åkte Peter och jag lekte lite med Charlie. Sen var det dags för mellanmål och nu sover Charlie. Han har sovit i en timme så han kan vaka när som helst samtidigt som han lika gärna kan sova en timme till. Oförutsägbar är han ;-)

Diskat har jag gjort, och kokat nappflaskor. Om någon vill veta.

Den här veckan har vi fått till rutiner ordentligt och jag har nu satt upp Schema på kylskåpet så Peter också kan följa utan att behöva fråga mig hela tiden. Charlie vaknar mellan 7-8, får välling. sen leker vi i två timmar och sen får han mellis och sover efter den. Mellan 12-13 (beroende på när han vaknade) får han lunch. Sen leker vi ;P mellan 14-15 får han mellis, fortfarande beroende på när han vaknade och efter den får han sova. Då sover han iofs bara 40 min max, men det är ju bara bra med tanke på att det är natten klockan 19. Jag gör oftast en enkel mat och den börjar jag med klockan 17, äter runt 17:20. Sen leker/gosar vi till klockan 19. Då får han välling och sen tandborstning och blöjbyte. Efter det somnar han i min famn.

Ni som kollat bloggen vet ju att jag vill att Charlie ska somna i sin säng själv. Just igår gjorde det mig inget att han ville sova i famnen för att resten av dagen var han inte still mer än när han sov. Och lekta på golvet 90% av tiden han inte sov eller åt. Och Charlie är lite kinkig med att leka på golvet så man får ta tillfälle i akt för han lär sig ju inte att krypa, åla eller gå i min famn ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0