Grupper på Facebook

På facebook kan man bli medlem i olika grupper. T. ex är jag med i olika grupper som visar min politiska åsikt och sen även vissa "roliga" grupper. Dock märker jag att det bara blir värre och värre grupper. T. ex att Petra Mede borde dö?! Öhm, säger man verkligen sånt?

Jag var med i en klubb som var något i stil med "Nej tack till knark". Helt plötsligt hade den ändrat namn till något i stil med "Hata kamelnäsor". Det är inte sådant som jag står bakom därför kollar jag titt som tätt vaf som ändrats i min grupp-lista. Finns folk som gått med i "anti-pedofili" grupper och det visat sig att vad dom egentligen ville var att göra det lagligt. Stor skillnad i vad man anser alltså. Så LÄSLÄSLÄS.

Dessutom, tänk på vilka som kollar din facebook. Har du så att vem som helst kan se dina logginlägg, skriv då kanske inte att du ska supa skallen av dig osv för din chef kan kolla upp dig, eller någon som kanske skulle kunna bli din chef. Jag gör inga test som heter: "Vilken ställning i sängen är du?" osv osv.

så tips till alla där ute; Kolla vilka vänner ni har och kolla inställningarna vem som ser vad om dom inte är era kompisar. Fundera på vilka som kan läsa din information och avgör sen vilken information du vill lägga upp. Inget försvinner någonsin från internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0