Storhandlat

Peter skulle iväg klockan 12 och Charlies farmor skulle komma efter jobbet för att fira Charlies tre månaders dag därför skulle vi inte hinna handla idag eftersom det är babymassage klockan tre också. Imorgon är det istället vaccination och då kanske Charlie åker på feber och då vill jag inte rusa runt på ICA maxi med honom samt att Peter ska lämna in bilen imorgon så det blev att ställa klockan för att kunna storhandla. Så klockan tio åkte vi hemmifrån. Rätt skönt att handla på morgonen eftersom det är inte är så mycket folk samt att dom flesta anställda är ute och plockar upp varor så behöver man fråga om något är dom nära till hands.

Handlade ersättning för en hel månad frammåt, tusan vad jag hatar förpackningarna. Det är en kartong med två innerpåsar och sen 1 måttskopa. Vi har nog över 30 måttskopor. Förstår att man behöver en måttskopa, men för miljöns skull så borde det finnas två olika förpackningar, en med måttskopa och två innerpåsar samt en utan måttskopa som bara har en innerpåse. För jag tror att anledningen till att det finns innerpåsar är för att efter att man öppnat den ska man använda slut på ersättningen inom två veckor. Vissa kanske bara ger ersättning ibland och får därför slänga en massa, men vi som ger ersättning varje dag gör slut på ett paket med två påsar på några dagar bara. Aja, thats life.

Handlat till dopet också, papperstallrikar, plastbestik, servetter och duk. Blev vita tallrikar även om jag velat haft med blåa ränder, men jag fick istället ljusblå servetter och duk. Ska vika servetterna till små skjortor :-D Nu är det bara kvar att baka bullar vilket jag tror jag gör dagen innan och att köpa kläder till mig och Charlie och det ska jag titta på när jag ska till stan på tisdag. Slår två flugor i en smäll med hans dopkläder, han ska ju på Thors dop på söndag så då kan han ju åtminstonde ha samma kläder två gånger :-D

Det känns så dumt, Charlie sover 12 timmar i stöten om natten minst, men ändå så är jag inte utvilad. Och det känns så elakt att klaga när det finns dom som har barn som ska ha mat varannan timme. Men jag bara vrider och vänder på mig i två till tre timmar. Och inatt så vaknade jag av Charlie gnällde. Men han somnade om när han fick tag på tummen. Det gjorde inte jag... Tillbaka på ruta ett...

Nej nu har jag skrivit tillräckligt här, hela min klagovisa :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0