Pratsjuk som mor sin

När jag var mindre pratade jag som bara den. Ja jag lurar ingen, jag är fortfarande en pratkvar och pratar om saker ingen intresserar sig över för att jag måste höra min egen röst, men det var nog faktiskt värre förr. I alla fall, varje gång jag var till min pappa (varannan helg) så började jag prata på fredag eftermiddag/kväll när jag kom dit och slutade när jag åkte därifrån på söndagen bara för att ta igen att jag inte fått prata med pappa, Liselotte, Josse och Kristoffer på nära två veckor. Då brukade min styvmamma Liselotte fråga: "Får du inte prata hemma eller". Tror Charlie brås lite på mig för idag vaknade jag av att han låg i sin säng och pratade. Kändes gott att vakna av det för då var maten klar innan han börjat skrika. Jag vet att barn får skrika lite och det gör inte så mycket om dom skriker i två minuter för att man håller på med maten, men det är fortfarande kul att slippa skrikandet.

Nu har jag i alla fall ätit frukost och druckit kaffe. Peter ska iväg sen och när han kommer hem ska vi ta en promenad. Gjorde det igår också, kändes skönt. Längtar efter att Charlie är ett år så han kan använda solskydd för det är så jobbigt att hela tiden kolla solen och ibland få dra vagnen efter sig. Om ett år är det ju bara att smörja med solskydd och sen undvika solen så gott det går och när det inte går så är det inte så stor fara liksom. Dessutom kan han ju ha keps då :-D Fins säker keps i hans storlek också, men när det är jobbigt nog att ha en hjälmmössa på honom utan att den glider och har sig är jag inte så sugen på keps. Men eftersom det var ganska kyligt igår kunde solen blockeras med överdelen till mjukliften som man sen kan fästa i suffletten så det skyddar mer. Varje gång jag går till BVC är solen fel på himlen så man får dra vagnen efter sig dit men solen är rätt när man går hem istället :-D


Kommentarer
Postat av: Anna

Nä jag vet hur de ligger till med amningen, ammade min dotter ett halvår så... Jo men bvc har sagt att de gå´r bra.

2009-09-18 @ 19:41:10
URL: http://unforgettable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0