Liten uppdatering

Kom hem från Ullared igår, åkte på torsdagen till hagfors för att spendera natten där innan vi skulle åka. Fick lite kvällsmat och fika innan det var dags att sova. Jag hade svårt att komma till ro (som alltid!) och sov därför bara två timmar. Sen gick vi upp, åt frukost och allt det där innan avfärden gick. Resan gick bra, fick stanna två gånger för att ge Charlie mat (vi vuxna skulle ju också ha lite, Elin hade gjort pizzabullar och hade med nyponsoppa :-D). Sen började vi med att åka till ett ställe utanför Ullared som hade någon fyndshop. Tydligen var det inte lika bra som sist Elin och micke var där men jag hittade i alla fall en regplåt till vagnen. Iofs fick jag sitta och klistra själv, men 49:- var det värt. Sen kom vi fram till Ullared. Regnet ÖSTE ned och Charlie hade tröttnat på babyskyddet. Började med att byta på honom och satte honom sedan i bärsjalen. Där sov han gott tills han ville ha mat och sen sov han vidare.

Vi gick runt i affären i fem timmar tror jag, jag tror inte jag behöver redoföra för hur vi gick osv :-) Men lite av det vi köpte:
Till Charlie:
En hel del bodysar (såååå bra utbud var det då inte...)
Två par byxor
En pikétröja med Alfons Åberg
En huvtröja
Vällingdoserare (burk med tre fack så man har färdigdoserat, bra om man ska göra kl sex på morgonen)
Bärsjal (ringsjal, enklare att sätta på sig men jobbiggare att gå med, bra om man bara ska till ICA eller BVC)
Bitringar

Till Peter:
2 par byxor
6 par kalsonger
24 par strumpor (12 st för 49 kr, borde köpt fler)
1 långärmad tröja

Till mig:
datamus (min fina jag fick av magnus för 4 år sedan ville inte vara med längre)
1 par byxor
1 huvtröja
1 fejkskinnjacka
1 skötväska

Sen köpte vi lite godis, tvål och sånt... En flaskborste köpte vi också, skitsmart med en liten borste till nappen, slipper man vända ut och in.

Vi höll budgeten bra, vi har till och med massa pengar med hem. Ville köpa en åkpåse men dom enda som fanns av den jag ville ha var beige och rosa, jag skulle vilja ha svart för den beiga var så dassig.

Efter Ullared (det regnade förövrigt lika mycket när vi skulle ut) så åkte vi vägen hem men stannade och åt lite mat. Charlie ville också ha käk samtidigt så det passade bra. Sen åkte vi hem. Stannade i Brålanda för lite ny mat och byte av chaufför.

Och idag åkte vi till Hagfors för att lämna tillbaka takboxen vi lånade men inte använde :-P

Charlie var helt toppen. kom på efter en stund att det var nog inte det snällaste jag gjort, att tvinga honom till fem timmars bilresa, fem timmar i affärer och yttligare fem timmarsbilresa. Han sov mest hela dagen, förutom när han åt. Trots det sov han hela natten. Idag har han varit som han brukar, han har haft en gnällperiod på tio minuter, tycker jag får vara nöjd med det faktiskt. Är faktiskt väldigt nöjd med min Charlie, eller vår. Han är nog den snällaste bebis jag mött på. Enda gången han SKRIKER är när han är hungrig och maten dröjer för länge. Gnällig får han vara men är bara om han är trött. Och pratar gör han en massa. Kom på i torsdags att han gillar skarpt att man sjunger Imse vimse spindel och gör rörelserna. Då ler han hela tiden man sjunger.

Nej nu är det dags att sova faktiskt. God natt med er :-D

Kommentarer
Postat av: Baso

Hahaha han är söt den där lilla saken. :)

2009-09-06 @ 08:33:26
URL: http://www.baso.nu
Postat av: iidaa

ullared är bäst!

gott o bara bo några mil därifrån ^^

2009-09-15 @ 20:56:29
URL: http://www.metrobloggen.se/iidaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0