Frukost

Peter fick en sovmorgon idag, väl behövlig. Han var glad när han vaknade för kaffet fanns redan i termosen och när han vaknade började jag koka ägg. Så Peter åt äggsmörgås och jag åt kokt ägg med kaviar. Väcker lite minnen från när jag hade pappahelg. Vissa lördagar eller söndagar brukade han och liselotte slå på stort så det fanns kokt ägg och gurka. iofs åt jag inte kokt ägg då för jag visste att det var gott. Har tidigare haft ett love/hate förhållande till ägg. När jag var liten minns jag att jag tyckte om ägg, sen tyckte jag inte om det och nu tycker jag om det igen. Nu äter jag alla typer av ägg eller ja, alla jag testat. Kokt ägg, men då ska det helst finnas kaviar hemma, äggröra och stekt ägg. Men med stekt ägg ska jag krossa gulan och steka på båda sidor. Är nämligen inte helt förtjust i gulan och då vill jag inte att all gula kommer på ett och samma ställe.

Förr, när mamma och pappa fortfarande var ihop hade vi tydligen höns. Jag minns inget av detta, trots att jag tydligen hade en egen höna. I alla fall så har mamma berättat att jag tvingade henne att göra äggröra varje morgon som jag inte skulle äta. Tror min mamma hade mycket tålamod med mig när jag var mindre. Det är i alla fall bra att vara minst, vilket jag var i ca 7 år. Tydligen så när någon satte ned mig så behövde jag bara vänta på att nästa person gick förbi och tog upp mig. För jag ska inte ljuga, jag är VÄLDIGT bortskämd. Tycker synd om mina syskon bara, framförallt Martina, som tvingades vara med mig hela tiden. Eller ja dom tvingades inte, jag försökte tvinga dom ;-)

När jag ser tillbaka på min barndom så vet jag att jag var väldigt lycklig. För mina syskon stod ut med en massa saker. Kan ju också vara att man väljer att minnas det som var bra, men är det så betyder det ju att det inte kan finnas så mycket dåligt. Jag är fortfarande väldigt lycklig. Jag har en familj som alltid ställer upp, har en "extrafamilj" i och med Peters familj som också ställer upp. Som sagt, allt är bra :-D

Nu ska jag göra något som gör mig mindre lycklig, rensa kattlådan. Men katterna blir ju glada iaf! :-D

Kommentarer
Postat av: Baso

Maw du har det bra du :D

2009-09-27 @ 13:10:10
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0