Dagen

Här sitter man på tok för länge som vanligt. Men men, jag får ta smällen imorgon bitti :-P Idag har lilla familjen varit till min farmor som tokigt nog blir Charlies gammelmormor. Hon hade ju inte fått sett honom än, förutom dom bilderna mamma visat henne. Hon bjöd på bullar, kakor, kaffe och smörgåsar. Försök inte säga till henne att hon ska sätta sig ned så man själv ska ta fram inte, den funkar inte. Och kul är väl det egentligen, att hon fortfarande har orken. Både Peter och jag har turen att dom gammla som finns kvar i vår familj (alltså våra far- och morföräldrar) kanske har dåliga ögon eller dålig ork osv, men huvudet är det inga fel på. Och det är faktiskt väldigt skönt.

Farmor satt och berättade historier om alla tavlor hon hade på väggarna och vissa möbler. Det var väldigt roligt att lyssna på, för det fanns inte en enda tavla som inte hade en historia bakom sig. Peter sa att hon borde skriva ned varje berättelse. Mamma sa att hon hoppades på det.

Sen när vi ändå var åt det hållet kikade vi in till mamma och Sven. Mattias var hemma men inte Maja för hon var uppe hos min äldsta syster Martina. Hann tyvärr inte förbi där, Charlie hade nog blivit för kinkig då. Men som Peter sa, vi får ta någon gång då vi bara åker dit för att åka till Martina.

Något som jag tycker är väldigt roligt är att man nu fått mer kontakt med sina äldre syskon, tror åldern var ett stort problem förut, det skiljer ändå nio år mellan mig och Martina, ännu mer mellan mig och Magnus. Men nu tror jag åldern är ett mindre problem. Sen är det ju bra att kunna vända sig till Martina med frågor och funderingar, självklart frågar jag ju även min mamma och min svärmor, men det är ju kanske lite jobbigt för dom att komma ihåg när ungarna började känna av tänder och så.

Nej jag borde inte sitta här längre, det är "min" morgon imorgon och blir det som idag så får jag göra första flaskan till Charlie klockan 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0