Bajs

Skitkul med ersättningsbebis, verkligen. Något hände med Charlies mage, så fick tipset att använda bifidusersättning 1-2 ggr om dagen (tack gode gud att man inte ska använda den varje mål för det hade blivit dyyyyrt). Det har nu satt gång på magen, Peter fick tydligen byta den STORA blöjan då det läckt ut på pyjamasen och sen efter det har det varit 4 bajsblöjor till med vad man kan kalla större fartränder. Känns gott att hans mage kommit igång igen för det var inge kul att se honom så besvärad när han skulle bajsa.

Bara för att veckan ska bli bättre då, i onsdags var vi på babymassage och Charlie kände då för att kissa på mina byxor. Bara att slänga in i tvättmaskinen. Som inte ville funka längre... Som tur är fick vi låna J och Js tvättmaskin och tumlare så vi (framförallt Charlie) klarar sig till tisdag då första tiden i tvättstugan fanns. Får hoppas vi klarar oss till dess.

Nu är Peter dock glad för att Charlie kan äntligen ha spöket Laban bodyn Peter köpte för läääänge sen. Det var det första Peter köpte till Charlie + 2 nappflaskor. Peter hade förhoppning om att den bodyn skulle kunna packas ned i bb-väskan, men jag fick förklara att inte många bebisar (inga tror jag faktiskt) föds med storlek 62/68 ;-) På Charlie var ju storlek 50 näääästan för stort, men bara i en vecka eller så ;-) Gud vad han växer, det var inte länge sedan jag skulle se hur lång tid det skulle ta innan Laban bodyn skulle passa och då var det så man kunde sy igen benhålen och använda som sovpåse ;-)

Nu ska jag plocka upp honom ur babysittern. Hoppas ni andra har en bra lördag :-D

Kommentarer
Postat av: Baso

Bara ni droppar förbi och lånar tvättmaskin här. typ aldrig någon som tvättar i det här huset förutom jag och tanten under mig :P

2009-09-12 @ 13:48:04
URL: http://baso.nu
Postat av: Vivian

Inbjudan kom igår

2009-09-12 @ 17:41:09
Postat av: Giia

Har han 62 el 68 nu? :D Thor har 62 =)

2009-09-12 @ 22:45:29
URL: http://idagabrielle.blogg.se/
Postat av: Anna Persson

Åå de ska jag prova. Jag ammar Hampus, men han bajsar bara 1 gång varannan vecka. Å då är de så jobbigt. Så nu har ja köpt sån ersättning å se om magen kommer igång :) Hoppas. Tack för tipset.

2009-09-18 @ 11:34:59
URL: http://unforgettable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0