Kaffe?

Funderar på att göra lite kaffe. Idag tajmade jag bra. hann precis äta innan Charlie ville ha mat. Efter maten hade han egentligen redan somnat men det behövdes ny blöja och pyjamas på (jag har lärt mig nu att göra allt det innan maten) så han vaknade ju till. Sen satte vi oss i soffan och när han fick in tummen i munnen och snutten över halva ansiktet somnade han. Så äntligen fick jag ha en sovande Charlie på armen. Han kanske visste att jag saknat det?

Innan det var vi till Bilisten för att hämta kläderna vi köpte på tradera. Ett plagg kommer jag älska tror jag. En overall sydd i vanligt typ. Bra när man ska ut i vagnen eller bärsjalen. För än så länge är det inte dags för fleeceoverallen. Overallen var i alla fall skittuff för längs sidorna på bröstet var det broderat öronsnäckor som man lyssnar på musik med och sen var det en broderad sladd som gick till bakfickan på rumpan och där var en MP3-spelare broderad :-D Och eftersom vi fick kläder av Peters kusins flickvän igår så har vi nu 4 set med långärmade (3 huvtröjor och 1 utan huva) och byxor i nästa storlek. Superbra, innan hade han bara en huvtröja och den är rätt tunn. Så det enda som egentligen behöver inhandlas till nästa storlek är lite bodysar och strumpor. Lite bodysar köpte vi på Ullared. Strumpor har vi inte så många. Av någon anledning är det alltid det man glömmer köpa ;-) Kanske för att det inte finns så mycket söta strumpor.

Nu väntar jag bara på att Peter ska komma hem. Jag har varit själv den här veckan för han är i garaget. Dock har han försökt att vara hemma till normaltid, det är bara idag det blev lite sent. Hade nästan panik inför resten av veckan efter i måndags när Charlie inte ville vara med, men det måste ha varit magen eller tänderna eftersom det bara var 4 timmar och bara den dagen. Nu har han varit supersnäll. Jag är bortskämd redan från när jag var bebis och det fortsätter nu med en supersnäll bebis. Får se, han kanske blir jobbig i tonåren istället :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0