Jag vet...

Jag vet att man inte får klaga, dom är små så kort tid osv. Men nu måste jag få ur mig lite. Tänkte dra lite förändringar:

Kvällarna förut:
Charlie lades i sängen när han var trött men vaken. Man la snutten över hans ansikte och han stoppade in tummen. Två minuter senare sov han.

Kvällarna nu:
Charlie ska ligga i famnen, tar inte tummen, leker med snutten. man får alltså i 30 minuter minst vagga honom i famnen och tvinga i honom nappen.

Vad jag ville få fram var: Det är mycket jobbigare nu. Meeen det går, man får ju njuta av varje sekund han vill ligga i famnen. Och sen sover han ju, man måste inte hela tiden sövas om. Man måste ju tänka positivt.

Nu när han tar nappen igen tar han bara tummen när han är hungrig. Fast det känns som jag redan skrivit det... jaja jag vet inte. Iaf han tar bara tummen när han är hungrig vilket gör att man vet när han är hungrig. Hoppas faktiskt att det blir napp som gäller nu, med tanke på att det är vinter snart och vantar har han ju ute och då kan han inte ha tummen. Dessutom är det ju enklare att vänja av nappen. Vi får se helt enkelt. Det är faktiskt en sak som jag skiter fullkomligt i. Så länge han hittar någon han är nöjd med så är jag nöjd. Punkt.

Nu är det snart sängen som gäller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0