Helgen

Igår var jag, Peter och Charlie till min pappa, Charlies morfar och bonusmormor. Där fick vi mat och sällskap, det var guld värt. Framförallt sällskapet, inte direkt så att jag gjort en massa den här veckan så det var skönt att träffa några medlemar av min "safe-zone". Sen åkte vi hem, Charlie skulle sova medan jag och Peter käkade godis.

Idag skulle vi istället till min mamma, Charlies mormor och bonusmorfar alltså. Där bjöds det också på mat och sällskap, men mer av allt. Hela familjen var där och jag överdriver inte när jag säger att det stod nästan lika mycket mat på bordet som vid jul. Märktes att svampletandet gått bra i sommar då det bjöds på både syltade och stuvade kantareller. Om det var gott eller inte kan jag inte svara på för jag tycker inte om svamp. Sen åkte alla en efter en men vi åkte inte förens klockan 6. Och sen hade Charlie en kinkighetsperiod innan han ville somna men det får man ta när han är så snäll när vi är borta hos folk :-)

Nu är det snart dags för sängen tycker jag. Har dessutom gjort om datorn, alltså den är precis som den var när jag köpte den. Eller ja, nu har jag ju installerat norton och sen spotify nu när Peter fixade ljudet igår :-) Snäll sambo jag har. Känns som jag inte kan skryta nog över Peter. Man läser överallt om mammor som får fixa allt med barnen men jag har aldrig ens behövt be Peter att han ska göra si eller så. Han tar Charlie när jag börjar tappa tålamodet, vi delar på sovmorgonar osv osv. Eller ja där ljuger jag för jag får nog fler än honom ;). Helt fantastisk är han. Så alla som säger att jag har en så snäll bebis, jag har en lika snäll pappa till bebisen också.


Kommentarer
Postat av: Jessica

SV: Nej jag förlöste inte i karlstad, jag förlöste i Skellefteå. Som först födeska här så får man stanna i 3 dagar, fast visst är det frivilligt, men det är ganska bra ifall man får hjälp första gången. Andra gången är det ju som lätt att bara åka hem efter förlossningen är klar och så. Visst borde det vara så att man nästan måste stanna 3dagar som först föderska för att kunna få hjälpen som man kan tänkas behöva. Men man borde kunna få den hjälpen i hemmet med amning och sånt om man väljer att åka hem men sånt kan dom inte hjälpa en med.

2009-10-19 @ 09:54:06
URL: http://mamsyjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0