Dop osv

Oj oj vad länge sedan det var jag skrev. Minns inte nu hur länge sedan det var men iaf, i fredags bakade jag och Jennie bullar, hade inte gått utan henne vill jag lova! Vi gick till henne och hämtade matberedaren och sen satte vi igång. Fast Jennies mamma tyckte vi var långsamma. Medan vi bakade fick Peter vara pappa på heltid, han och Charlie hämtade nyckeln till lokalen och gjorde lite annat smått och gott. Minns inte nu vad det var han skulle göra. Jo han skulle köpa dricka och så till dopet. Sen när Jennie och jag var färdiga så kurrade våra magar supermycket så Peter gjorde mat som vi åt, sen kom Jimmy hem så han fick också mat. Efter maten blev det dags att vika servetter, jag skulle promt ha servetterna som skjortor. Efter det åkte Jimmy och Peter för att köpa mer dricka för det var för lite det han köpte.

Sen blev det ju lördag och det var dags för dop. Jag gick inte upp när klockan ringde så vi hann bara duscha och äta frukost innan vi skulle börja duka. Eftersom vi skulle ha församlingshemmet så tänkte jag att det blir mycket jobb med att flytta bord och så därför bestämde vi att vi skulle vara där klockan tio så vi skulle hinna. Sminkla mig fick jag göra där. I alla fall, när vi står vid församlingshemmet klockan tio och försöker låsa upp dörren visar det sig att vi har fått fel nyckel. Vi fick nyckeln till sockenstugan istället. det var bara snabbt in och räkna ifall alla fick plats och det fick dom. Men då skulle ju inga bord flyttas så vi hade två timmars dötid.

Dopet gick bra, Charlie gnällde inte ens, och min morbror ställde upp och tog bilder. Och mottagningen efteråt gick bra den med och Charlie fick många fina presenter :-D Fick dessutom info av iida om Partylite så i november blir jag konsult åt dom så hojta till om ni vill komma på min startvisning eller kanske rentav ha en egen visning hemma hos er :-D

Kommentarer
Postat av: Giia

Jag vill ha här! När kommer du? :D

2009-10-12 @ 21:51:16
URL: http://idagabrielle.blogg.se/
Postat av: Anonym

grattis till dopet. När du är i närheten av stan någon dag skulle jag vilja ha tillbaka min locktång:)

2009-10-12 @ 22:12:52
URL: http://dorisnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0