Världens sämsta flickvän

Igår kände jag mig nästan så. Peter kommer hem med pizza och det första jag säger till honom är att han köpt två pizzor i onödan för jag lagat mat och det hade han vetat om han svarat i telefonen. Då räcker han fram rosor (redan där börjar jag känna mig VÄLDIGT elak) som jag börjar leta vas till. När jag hittat vasen (fortfarande arg på mig själv för att jag är sur på Peter som varit så söt) räcker han fram en Ben&Jerry glass, inte nog med att det är ben&jerry, han har lyckats pricka in min favorit (trots att han inte vet vilken som är min favorit). Kände mig jätteelak. Som tur var hade han inte köpt pizza i onödan för jag fick fortfarande ned nästan hela min :-) Tur att jag inte hade gjort dyrare mat än bacon och makaroner (som han dessutom nästan hellre ville äta än pizzan, men jag förklarade att pizzan var dyrare så lika bra att njuta av den nygräddad än micrad).

Kände mig i alla fall väldigt elak hela kvällen igår, det var hemskt. Kanske ska börja med att lyssna helt på Peter innan jag börjar skälla? Låter som en bra idé.

Idag har ajag lite tråkigt, tyckte att jag kunde få ta Peters visakort och åka till IKEA, det tyckte inte Peter :-P nu ska jag vänta på att klockan blir lite mer "äta-glass-vänlig", tror inte man ska äta glass direkt efter frukost :-P

Peter och jag satt och kollade på psalmer igår av någon anledning, då med tanke på dopet. Vi kom ganska snabbt överens om "Tryggare kan ingen vara" men sen vet vi ju inte om kyrkan kör enkel eller dubbel dop, för är det bara vår bebis som ska döpas ska det ju vara fler psalmer. Peter tyckte att vi skulle ta "Som en härlig gudomskälla" (han har öppnat pärleporten) men jag är inte säker på att den lämpar sig till dop. Men Peter hittade någon annan bra psalm, vet inte vad den heter men fin var den i alla fall. Eller ja, texten i alla fall, svårt att veta med melodin :-P Vi har för många psalmböcker, Peter har en och jag har två renodlade psalmböcker sen han jag en sång bok som är populära psalmer sammanställda :-P Den senare är tydligen tryckt 1950 :-) Den är äldre än min mamma :D

Tack Johanna och Giia för tipsen om ögonbrynen :-) Ska nog försöka mig på det lite senare, kommer ju ha några timmar att slå ihjäl.

Kommentarer
Postat av: Baso

Jag gav också tips men jag fick inget tack !



"tyckte att jag kunde få ta Peters visakort och åka till IKEA, det tyckte inte Peter :-P"

- hum i cant realize whyyyy :P

2009-05-23 @ 09:37:30
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Majsan

Vi köpte den där "Half Baked"

Har inte smakat på den du fick, kanske får testa den nästa gång det blir lyx-glass här i huset! ;D

2009-05-23 @ 11:33:37
URL: http://majsaniaktar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0