uppdatering

All tvätt är tvättad (när man tvättar en gång i veckan blir det ju bara en maskin, plus Peters arbetsbyxor för dem ska tvättas i 75 grader), torktumlad, vikt och Peters arbetsbyxor hänger på tork. Har dessutom diskat och varit till ICA för att köpa diskmedel som snart var slut och potatis för jag blev sugen på potatisgratäng. Snart ska jag börja med maten som blir kotletter med potatisgratäng. Gör dubbel sats så vi bara behöver micra imorgon när vi är hungriga, det tycker i alla fall jag är smart :-D Tycker även att YES nya flaska är smart. Stod länge och funderade på vilken jag skulle ta när jag såg att dem hade en 1,1 liters för samma pris som en 0,7 liters skulle kosta. Och med tanke på att både Peter och jag överkonsumerar diskmedel tyckte jag det var smart att köpa den stora. Vet att vi inte är miljövänliga, men det känns som disken inte blir helt ren om man bara har en droppe.

Ringde till försäkringskassan igår, tycker dem är otroligt smarta där... Fick hem en blankett som jag skulle ge till min arbetsgivare, har ju ingen arbetsgivare :-P Så jag skulle ringa och säga att jag inte har något jobb. Hon frågar då tre gånger om jag jobbat tidigare, vilket jag ju har gjort, men förrförra året (när jag jobbade) kom jag inte ens upp i 20 000 vilket gör att jag inte får högre föräldrapenning för det samt att jag inte anmälde mig till arbetsförmedlingen precis när jag tog studenten vilket jag skulle ha gjort om jag skulle få tillgodoräkna mig den inkomsten. Men som sagt, hon frågar tre gånger och jag svarar lika glatt alla tre gånger, jag måste vara duktig jag :-D Nu ska jag om några dagar gå in på deras hemsida och begära föräldrapenning. Kommer ta ut direkt efter att skolan slutat så det inte blir världens glapp där.

Längtar bara efter att skolan ska ta slut, är lite jobbigare än jag trodde att plugga samtidigt som man är gravid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0