Tips!

Till er som får problem med att ögonskuggan ramlar ned under ögat och fastnar har jag två tips:

1. Borsta uppåt med en borste löst. Jag använder mig av en puderborste men det absolut bästa ska vara en solfjäderformad borste. Detta tipset fungerar bra om man använder sig av en väldigt ljus skugga
2. Använder man sig dock av en mörkare skugga blir man ofta mörk under i alla fall. Då kan man fuska genom att börja med att bara applicera basen på ögat, på med ögonskuggan/skuggorna och sen ta bort det som fallit ned och sen göra resten av basen.

Finns ett annat tips med jag tycker det verkar lite dyrt så jag använder mig inte av det men ni kanske vill:
3. Lägg en massa löspuder under ögat. Ögonskugga partiklarna fastnar då i detta istället och det är sedan bara att borsta bort pudret med en borste. Men låter som sagt lite dyrt om man ska göra det varje dag :-P

Idag fuskade jag lite och helt sonika borstade bort som jag brukar, enligt punkt 1, och sen på med lite nytt puder där :-P Blev dock inte så bra som det blir om man gör punkt 2 istället :-P

Har förövrigt börjar skriva på min förlossningsplan nu. Är så jobbigt att veta vad som ska stå där. Man ska ju typ skriva vilken smärtlindning man vill ha, vilken ställning man vill föda i osv. Hur ska jag veta det liksom? Hur många barn har jag fött? Men har i alla fall skrivit att vi gärna tar emot tips och idéer, som t. ex  "För att lindra din smärta just nu skulle vi kunna..." osv. Får se hur det blir :-P

Kommentarer
Postat av: iida

När jag födde Alvin så sa jag hela tiden och även när jag kom dit att jag tar det vartefter jag känner hur ont det gör. Jag hade ju inte fött barn förut, jag visste inte hur det skulle kännas, hur ont det skulle göra, och det är jag jättenöjd med. Beror ju på hur fort det går, hur mycket / hur starka värkar man får. Det bestämmer du själv hur du skriver såklart, men så gjorde jag ! :) Var noga med att ni vill veta vad de gör bara, och varför de gör det, att de ska förklarar, för det vet jag att du vill ;) för annars gör de inte det! Kramar!

2009-05-21 @ 22:12:13
URL: http://knorrismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0