Saknad

Saknar min sambo som är ute på vägarna. Är så jobbigt att han är borta så mycket men man får se det positivt för han verkar glad. Sen ger det mig en chans att plugga mer då jag har svårt att plugga när han är hemma. Får roa mig med att katterna saknar mig när jag är i skolan. Konstigt då katter inte ska vara sånna. Men kan bero på att dem är vana med att någon oftast är hemma. Tur att vi skaffade Diesel så Turbo slipper vara helt ensam. Trodde att det skulle vara svårt att tycka att en annan katt är lika fin som Turbo men det är det inte. Turbo är den finaste katten på sitt sätt och Diesel är den finaste katten på sitt sätt. Det finns två färger på katter jag älskar; svartvit som Turbo och orangerandig som Diesel. Nu är ju iofs Diesel inte perfekt randig och Turbo är vit på bara halva nosen, men det är det som gör dem speciella. Tror jag tycker så för att mina favoritkatter när jag var liten var Emma och Emil. Emma var svartvit och Emil orangerandig. Emil var en riktig katten Gustav, han hade till och med nästan samma storlek ;-)

Alla mina djur blir tjocka har jag märkt ;-) Emil var tjock och min kanin Lotta var också väldigt tjock. Och nej då, alla djur har inte alls blivit döpta av Astrid-figurer. Bara tre, Emil, Lotta och Ronja. Ronja var min höna. Kommer inte ihåg henne men mamma sa att hon värpte ägg med två gulor i och jag tvingade mamma varje morgon att hämta ägg så vi kunde göra äggröra som jag inte skulle äta ;-)

nu var det ju inte meningen att jag skulle försvinna från den rödatråden så mycket som jag gjorde nu men det är smällar man får ta :-D Har lagt bacon på tining, det blir baconsås idag. Är inget stort fan av bacon men det är enklast att tina. Synd bara att vi köpt på pekås i enkilos förpackningar, blir lite svårare att tina då vi lagt dem i påsar dubbelvikt. Om man köper småpack ligger dem ju i ett lager och tinar jättefort.

Saaaaaaaaaaaaaknar min Peter, kanske är bra för oss att han är borta så mycket så vi får en chans att sakna varandra, trots att vi varit ihop i 2½ år :-D Fast jag behöver honom här som säger åt mig att dammsuga ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0