onödig

Gjorde precis en onödig sminkning, men jag brukar göra sånna ibland när jag är ensam hemma eller så för då kan man testa olika saker utan att behöva bli stressad för att det blev fult och man är tvungen att göra om. Är man ändå bara hemma har man ju inte bråttom. :-D Tycker det börjar bli nästan lite jobbigt att sminka sig när det är så många olika saker som ska på, först ska man tvätta ansiktet, på med ansiktskräm, låta den sjunka in lite, på med foundation, sen låta den sjunka in lite, sen puder och till sist rouge. Och då har man ju ögonen kvar fortfarande. Men men, vill man vara fin... Tänkte jämnt snabbt gå igenom vad jag använder och säga vad jag tycker, är ni inte intresserade är det bara att scrolla ned :-P

Clinuiqe trestegs serie
Det bästa jag någonsin använt till ansiktet, går så otroligt fort att bara tvätta, badda med ansiktsvatten och till sist smörja. Synd bara att jag slarvat lite för när jag använde det varje dag så fick jag verkligen 100 ggr bättre hy. Det enda negativa är dock att missar du en dag har du en ny finne. Förstår inte varför men så är det :-P

Make Up Store Matt foundation
Den är lagom täckande utan att bli som ett skal. Jag har ofta problem med att det SYNS att jag är sminkad men det har jag inte råkat ut för med den här. Tillsammans med en foundationborste är den dessutom väldigt dryg tycker jag.

Make Up Store Wonder powder

Ett underbart mineralpuder. Ibland när jag är lat använder jag bara det som bas och det fungerar bra det också. Ger ett skimmer som jag tycker passar skitbra nu när sommaren börjar komma. Liiite svårt att dosera ibland vilket gör att man blänker lite extra på vissa punkter, gärna pannan och näsan. Men detta sjunker in efter en halvtimme så det är bara att vänta :-D

Make Up Store Wonder Blush

Skitbra mineralrouge som är dryg som tusan. Vet inte om jag kanske valt för mörk nyans eller så, men jag behöver bara doppa borsten lite snabbt i locket och det blir lagom dosering. Lite jobbigt dock att det är som med pudret, alltså löst vilket gör att man lätt överdoserar och för mycket rouge är ALDRIG snyggt :-P Men det tar ett tag så har man lärt som knepen, som att doppa i locket istället gör burken.

Make Up Store Microshadow

Underbar ögonskugga på sitt sätt, tycker dock inte om att använda den med en torr borste, det blir så mycket spill. Antingen en skummapplicator eller en fuktad borste. Nyansen jag använder heter butterfly och den är otroligt rolig att jobba med, om man använder en torr borste är den rosalila, mer åt det rosa medan om man använder en fuktad borste är den mer lila. Ger ett bra skimmer som inte blir för mycket heller. Men ska testa Cybershadow snart istället, verkar mer kul :-)

IsaDora Eyeshadow palett "Purple De Luxe"
Favoriten just nu! Används flitigt, snygga nyanser, vit, rosa och två mörkare lila. Alla med skimmer i. Den vita passar utmärkt som highlighter och den rosa är lagom till vardagssminkningar på fem minuter. De lila är supersnygga i sotningar. Önskar bara att jag kunde vara bra på att lägga eyeliner :-P IsaDora är ju kvalité till ett bra pris, de sitter lika länge som "dyr ögonskugga" och man får fyra nyanser till priset av en om man räknar med t. ex Make Up Stores priser.

L'oreal Telescopic Mascara
Den ger absolut inte vad reklamen lovar, men det är den enda borsten hittils som inte klumpar ihop mina fransar. Så nej jag får inga långa ögonfransar, i alla fall inte längre än om jag skulle använda vilken annan som helst, men det ger ett naturligare intryck än andra märken.

Så det var typ allt. Eller ja, jag använder M U S ögonpenna också, men jag har inte fått in tekniken nog för att kunna säga om den är bra eller inte :-P Förlåt för att jag tråkat ut er, men jag har tråkigt och då måste jag få blogga om onödiga saker :-P Tipsa gärna om bra sminkprodukter eller prylar :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0