näsblod

Råkade ut för en näsblodsattack för typ en halvtimme sedan. Det var lite skrämmande, men tydligen fullt normalt. För säkerhetsskull tar jag självklart upp det med barnmorskan imorgon, men det ska tydligen vara lika vanligt som den täta näsan jag fått dragits med i flera månader. Hade ju hoppats på att jag skulle slippa näsblod eftersom jag inte blött näsblod sedan jag var sju år gammal eller något. Fast den gången var lite mer skrämmande för jag vaknade och tyckte halva mitt ansikte var lite stelt så jag kollade i spegeln. Halva ansiktet var täckt i blod. Rädd som fan väcker jag Sven som får hjälpa mig att tvätta av allt. Antar att vi båda två är rätt skrajja innan sven ser en tunn tunn sträng med blod från ena näsborren.

Har nu fått handtvätta min nya klänning, vet inte hur bra blod sätter sig så jag tänkte att det var lika bra att tvätta den för hand idag och vara säker på att den klarar sig än att vänta till lördagens tvättid och den då kan vara förstörd. Nu ska jag äta kladdkakan jag gjorde till efterätt och sen ska jag vila mig lite på inrådan av Peter. Skulle ha inlett samtalet med honom med att säga att näsblod är fullt normalt för han blev nog ganska rädd. Var ju tvungen att berätta för honom om det nu skulle ha hänt något... Vet inte vad jag menar riktigt men det är nog smart tänkt i alla fall :-D nu väntar jag bara på att han ska komma hem om ett par timmar :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0