jaha...

Nu sitter jag här igen, har duschat och sminkat mig, trots att jag bara ska vara hemma :-P Men Peter kommer ju hem sen så jag kan ju vara snygg för honom i alla fall :-P Helt otoligt egentligen, innan jag blev gravid så sminkade jag mig typ en gång i veckan om ens så ofta och allt det där. Nu är jag osminkad 1 gång i veckan typ :-P Förstår inte varför jag blev så fåfäng. Tror det beror på att man inte alltid är så snyggt klädd som gravid (knappast så man köper skitsnygga och dyra kläder som man bara har under en graviditet) så man lägger ned tid på det som fortfarande går att fixa (ansiktet).

Tror förövrigt jag är lite smått korkad, men jag älskar dagen efter en tvättdag. Ofta har man ju t. ex ett par byxor ett par dagar i rad (i alla fall om man bara har ett par jeans och resten mjukisar). Men att dagen efter tvättdagen ställa sig i duschen, plocka fram rena byxor (leggings i mitt fall), rena underkläder (gör man ju varje dag men iaf), en ren t-shirt, linne eller klänning och känna att man verkligen är REN! För ibland blir det att man tar på sig en ny tröja men inte byxor, eller så har man rena kläder men oduschad, men just dagen efter tvättdagen! Den känslan är fantastisk :-D Fast det kanske bara är jag.

Ska snart käka lite glass tänkte jag, men skulle behöva typ ta en sopsäck och klippa ett hål för huvudet i så jag kunde ha det som en stor haklapp :-P Speciellt nu när jag har nytvättade kläder ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0