Full rulle igår

Blev inte så mycket uppdaterande efter mitt sminktjat igår :-P Beror på att det kom besök, först passade min storebror på att ta hojen på en tur till Skoghall så vi satt ute och drack kaffe på en bänk vid framsidan av huset. efter någon timme ringde Peter och efterlyste mig :-P Fick då fint förklara att jag var utanför :-P Sen när storebror åkte började jag och Peter med maten, eller ja, Peter lagade maten för han hade ett sår på handen så han ville inte diska för det svider så då. Så jag fick diska istället. Här är det läge att klaga på att bo i en gammal lägenhet, diskhon är så långt ned att till och med min farmor skulle få böja sig ned!

Men iaf, när vi höll på med maten så kom mamma förbi, hon ville också ha kaffe :-P Sen när mamma åkte åt vi mat och sen blev klockan lite mycket så vi satte oss och såg på Cold Case och Grannfejden, sen blev det sängen. Peter passade på att somna men jag kunde inte för jag fick sammandragningar och förvärkar. Men sen kunde jag också somna.

Nu håller jag på att tvätta, blir bara två maskiner som vanligt. En maskin med alla kläder jag och Peter använt under veckan och en maskin med Peters arbetskläder. Andledningen till att hans arbetskläder tvättas separat är så enkelt som att dem tål att tvättas i 70 grader eller vad det är, och dem blir ju rätt skitiga så det är lika bra att tvätta dem separat. Skulle vi tvätta dem i 40 grader skulle ju ingen smuts försvinna :-P

Får se när Peter kommer hem idag då, säkert runt nio eller nått. Men dem börjar komma långt i garaget, mycket längre än jag trodde dem skulle komma på hela veckan :-P Så det är ju skönt :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0