En trevlig dag på landet

Först: Helena, tunikorna köpte jag på Gina Tricot :-)

Igår hade jag och Peter en trevlig dag på landet. Vi började med att åka till Coop Bygg för att köpa färg till spjälsängen :-) Kulören heter tydligen Magnus. Ja jag är säker att vi köpte färgen på Coop och inte IKEA :-) Sen åkte vi till svärmor och började slipa på sängen, innan det blev dags för lunch=våfflor :-) Sen efter lunchen var det dags för mig att börja måla spjälsängen medan Peter skulle byta bromsbelägg. Han svor mest bara så ni vet ;-)

Efter ett tag kom svärmor och hjälpte till med att måla spjälsängen och när nästan hela var klar så åt vi lite mat innan hon och Peter gjorde ladugården och sen tvättade Peter sina fälgar. Det blev en riktig heldag kan man säga :-) Kom väl hem vid tiotiden på kvällen och idag får jag betala för det med min onda rygg.

Nu har vi ätit frukost och vi ska tvätta. Sen ska Peter diska och jag ska försöka mig på att dammsuga trots min onda rygg. blir nog en heldag hemma idag, låter skönt :-)

Skönt att sängen är färdig, den kommer nog hem inom en vecka men kommer inte att bäddas förens det finns en liten bebis som vill sova i den då jag inte vill att katterna ska ha en fint bäddad säng att håra ned, sen vet man ju aldrig när man föder, tänk om jag går över tre veckor och får ligga en vecka på sjukhuset, vore ju inte kul att bädda ned bebisen i en säng som stått och samlat damm och katthår i en månad... Sen går det ju fort att bädda sängen :-)

Nu ska jag sätta igång här hemma :-) Ha det gött allesammans :-D

Kommentarer
Postat av: Baso

Bra tänkt med bäddningen :)

2009-05-02 @ 09:49:07
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0