Avsked

Nu har jag precis sagt hej då till Peter, som kommer hem i morgon kväll någon gång. Vi har haft en trevlig dag trots att vi haft tråkigt. En väldigt enkel dag dessutom, mycket förenklades över att maten bara behövdes micras, för det jobbigaste som finns är att laga mat hungrig.

Nu ska jag njuta av sista dagen av frihet, sen blire att plugga till tentan resten av veckan. Jobbigt men behövligt. Tror vi har en lab imorgon, eller om det bara är en mindre föreläsning, men vår klass fick det bra iaf. Vi har en föreläsning på första passet (8:30-10:00) sen har vi vad det nu är andra passet (10:30-12:00) medan en annan klass har håltimme andra passet och har istället vad det nu är tredje passet (13:15-14:45 tror jag det är). Men jag slutar i alla fall efter lunch :-D Eller ja, innan. Som ni märker är våra dagar uppdelade i 4 pass, det är väldigt skönt faktiskt. Det är sällan man orkar lyssna på en föreläsning som är 3 timmar lång. 1,5 timme är helt lagom, det mesta fastnar då också för den delen.

Den enda gången jag suttit på en föreläsning som var tre timmar utan att bli uttråkad eller trött var när en kvinna berättade om hennes son och hans drogmissbruk som bland annat gjort att han nästan dödade henne. Vi hade inte en rast på hela föreläsningen och hade någon sagt när vi skulle sluta för dagen att det egentligen bara var en rast och vi skulle fortsätta i 2 timmar till hade det inte spelat någon roll, jag hade lyssnat lika bra dem två timmarna. Det var något med hennes sätt att öppna sig för alla oss i salen som gjorde att hon fångade oss. Vi hade en tjej som föreläste om hennes föräldrar och deras alkoholmissbruk som inte alls var i närheten av så bra. Så det handlar inte bara om att det var ett "sånt" ämne. Hon var så pedagogisk att hon hade nog kunnat föreläsa om kvantumfysik och jag hade fattat eller iaf lyssnat.

Nu ska jag lämna datavärlden ett tag. Ha det gött alla därute :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0