ätit och så

Nu har man ätit mat, gjorde kyckling i ugn med fetaost och grädde. Skit enkelt, delade kycklingen i lite mindre delar (använde mig av filéer) så de blev jämnstora, sen smulade jag över fetaost och hällde på grädde. Kryddade med vitlökspeppar, salt, curry och oregano. Låter säkert som en konstig kryddblandning, men jag tyckte om det iaf, och Peter kunde inte komma med några idéer om hur det skulle bli bättre så. Till det åt vi pommes (ris hade nog passat bättre, men får verkligen inte i mig ris nu) som jag friterade liiiiite för länge, har sår i gommen som tyder på det i alla fall :-P

Nu ligger Peter och vilar sen ska vi dricka kaffe, äta glass och dricka dryck med ciderkaraktär. Vi fick en kupong hem för ett tag sedan om att vi skulle få en gratis glasstårta, en sån från Vinetta eller vad det heter. Skulle jag förklara för någon i familjen skulle jag säga: "Sån farmor alltid bjöd på".

För att spinna ut från den röda tråden så finns det fyra saker man äter eller dricker som bara skriker farmor:
- MER i tetrapack. Det finns alltid i hennes kyl, i tre pack, oftast två olika smaker. Ofta häller hon över det i en kopp eller ett glas och då sparar hon sugrören :)
- Vinetta glasstårta. Alltid när det är något man ska fira hemma hos farmor är den framme. Eller det var så för ett par år sedan i alla fall.
- Ballerinakakor. Har aldrig varit hos farmor utan att få ballerinakakor :-) Inte konstigt egentligen eftersom alla barn gillar choklad :-D
- Kanelgifflar. Samma som med ballerinakakorna, aldrig varit utan det hos farmor. Om hon ska handla det står det "bullar M" på listan, bara för att jag, maja och mattias tycker om de så mycket :-)

Fan får åka och hälsa på farmor snart, saknar henne. Nu ska jag snart väcka Peter.

Kommentarer
Postat av: zusi

min farmor har nästan bara egen-bak. Bullar och kakor från tak till golv. Ingen kommer undan. = ) Ha en mysig söndag

2009-05-24 @ 08:06:58
URL: http://zusiq.blogg.se/
Postat av: Majsan

Vilken tur att jag inte köpte Bohemian för det var den jag tänkte.. Blev den andra bara för att mor dyrkar chokladglass och hon skulle få också :P

Haha, ja det är väl typ så ofta man har råd med den. Och ännu mindre blir det när bäbisen har kommit skulle jag tro! Men jämfört med den så är väl inte glassen någon större förlust. ;P

2009-05-24 @ 20:13:46
URL: http://majsaniaktar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0