Ska egentligen...

... sitta och läsa nu eftersom jag ALLTID skjuter upp allt i sista sekund och sen drabbas av både stress och panik. Men men, det är nog det som gör att jag överhuvudtaget får G. Jag ska tills imorgon ha läst tre böcker till (har redan läst 2) och skrivit minst 2 sidor eller max 7 sidor till på arbetet. Men det ska gå bra, ska bara ge mig själv ett litet break nu sen ska jag fortsätta. Började med att läsa den skönlitterära verken. "Frankenstein" och "Extremt högt och otroligt nära". Den förstnämnda boken (stavar alltid fel så det så :-P) blev jag besviken på, antagligen för att jag trodde det mer skulle handla om att monstret var ett monster men i själva verket är monstret en missuppfattad varelse som bara vill ha vad alla andra har. Aja eller något sånt. Fast egentligen är boken bra, men ändå...

"Extremt högt och otroligt nära" berörde mig mer än andra böcker någonsin gjort eller kommer att göra. Jag kan inte ens försöka beskriva boken för man gör den inte rättvisa. Det är ungefär som att försöka förklara varför man älskar någon. Kan man sätta ord på det så är det inte älskar man gör. Jag kan nog nämna 100 anledningar till varför jag älskar Peter, men jag kommer också glömma minst lika många. Men för att försöka så handlar boken om en pojke som försöker leta efter ett lås till vad han tror för honom närmare hans pappa som dog i WTC katastrofen. Men sen går boken så många olika vägar att den tillslut handlar om allt som hänt pojkens familj innan pojkens pappa ens var påtänkt tills idag (2003 egentligen då...). Men utan att förrvirra läsaren?! Helt otrolig författare, boken är otroligt läsvärd. Pip till om ni vill låna den.

Nu ska jag ta mig i kragen och fortsätta... Frågan är om jag ska läsa om kulturanalyser, besjälat lärande eller språk, kultur och social identitet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0