Sömntuta

Lilleman sover rätt bra ändå han. Somnade vid midnatt, vaknade kl fyra och ville ha mat, somnade om kl fem och vaknade kl halv åtta. Då fick han mat innan vi gick upp och så. Han somnade om igen vid tio och sover fortfarande, trots att dom tagit PKU test på honom. Varit en sväng till Coop och köpt glass, chokladsås och falukorv, allt ska inte ätas samtidigt som ni kanske förstår :-P

Var och hälsade på lillemans farmor och farfar igår, och innan det var en arbetskamrat till Peter här, Jimmy och Jennie kikade förbi och sen kom mamma, sven och Mattias också. Så det blev lite besök, trevligt när man inte orkar så mycket mer än sitta hemma så får man åtminstonde sällskap :-D Lilleman har fått så fina presenter, av mamma och sven fick han en tröja där det står "Liten men tuff", av sin farmor och farfar fick han en babyfilt och en regnbåde att sätta ovanför spjälsängen. Vi fick även en "mor och barn"-bukett som farmor själv bundit ihop. Och av Jimmy och Jennie fick vi en bukett blommor och en elefantkudde, som var lika stor som lilleman :-) Men den tycker han om att pilla lite på och prata med :-D

Amningen börjar komma igång jättebra nu och han verkar få i sig bra med mat (eftersom han inte ätit sedan åtta och ändå inte verkar vilja ha mat just nu misstänker jag det iaf :-P). Känns helt läskigt att fler och fler minnen från förlossningen börjar komma fram, man var ju så inne i tänket då så man la ju inte allt på minnet, men nu börjar fler och fler minnen komma fram, men jag kan inte sätta dom i en tidslinje. Och då hade jag ändå inte lustgas så jag borde egentligen kunna sätta dom i en tidslinje. Tog mig ju flera timmar innan jag kom ihåg att dom pratat om sugklocka och så vidare.

Nu ska jag sluta skriva för tvätten ska vikas och sen kommer mer besök :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0