Barnmorskan

Ringde till barnmorskan idag som jag blivit tillsagd, trodde jag skulle få en tid nästa vecka någon gång, men nej då, fick en tid tjugo minuter senare :-)

Magmåttet hade ökan 1 cm på en vecka :-) mitt blodtryck låg på 115/70, haft från 95/60 till 120/80, vilket är helt normalt, speciellt att det ökar på slutet har jag fattat. Hade dessutom ingen äggvita i urinen så det tyder inte på havandeskapsförgiftning i alla fall. Sen låg fosterljuden på 145 (standard hela graviditeten har varit 144 :P) och huvudet var fixerat.

Barnmorskan gissade på att om bebis skulle bli född på lördag skulle den väga 3280 gram :-) Får se om hon har rätt, fast iofs, det serv i ju bara om den föds på lördag. Hon ska iaf ringa mig på måndag och ge mig en tid för kontroll på sjukhuset som görs i v. 42+0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0