Åh nej

Skulle egentligen inte skriva det här men nu måste jag fan. Hur tänker man när man röstar på Piratpartiet? Läste i NWT om dom olika partiernas åsikter, Piratpartiet har verkligen inga åsikter förutom att dom vill ta bort patenträtten. Inga förslag på hur miljön ska förbättras som ändå är en stor fråga. Det är verkligen ett enfrågeparti och det är inte ens en vettig fråga. Om man gratis kan ladda ned musik, film, program osv, vem fan skulle sjunga låtarna, regissera filmerna och göra photoshop? Skulle du jobba gratis? Knappast.

Alternativen finns redan om man nu vill se på dom senaste filmerna eller lyssna på den senaste skivan. Du kan gå och hyra en film, du kan lyssna på musik på spotify, ladda ned musik billigt från iTunes eller cdon.

Hade ni tänkt att rösta in dom i riksdagen också eller? Vad har dom för åsikter om vår skolpolitik? Eller flyktingpolitik, eller ja, vilken politik som helst. För ni kan väl ändå inte mena att den största frågan just idag är att man borde få ladda ned musik? Jag åtminstonde tycker den absolut viktigaste frågan just nu är att få sverige på fötter igen, inte att jag ska kunna ladda ned musik.

Var som sagt inte meningen att jag skulle skriva det här inlägget, men när 7% röstar på ett parti som inte har en åsikt om något som är viktigt i nuläget måste jag få fråga; hur kan ni rösta på Piratpartiet? Är inte en viktigare fråga att försäkringskassan slutar följa efter sjukskriva och tycker att dom ska jobba? Är det inte viktigare att se till att alla arbetslösa som går på a-kassa klarar sig (vilket måste vara jävligt svårt med tanke på sänkningarna som gjordes där)? Är det inte viktigare att våra barn får en bra utbildning?

Kommentarer
Postat av: Baso

jag tvivlar inte ett dugg på att när det väl kommer till dom frågorna kommer dom nog göra ett bra och vuxet val så småningom när det kommer till att behöva ta ställning, då piratpartiet är det närmaste ungdomsparti man kan komma.



Jag hade inte köpt många av mina originalskivor om det inte vore för att jag tankat ner materialet innan så jag kan inte säga att jag håller med dig i den frågan. Är det musik/film man gillar så stödjer man ju självfallet det.



Det handlar inte heller om att ladda ner musik. Det handlar om att sverige inte ska styra varje litet steg och kränka en människas privatliv iomed att FRA klubbades fram. Det finns inte längre ett privatliv utan allt du gör övervakas , sparas och det tar många miljoner i skattepengar att upprätta sånt dessutom så därmed - högre skatt för att du inte ska ha något privatliv..



still sounds good ?

2009-06-08 @ 09:49:57
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Johanna

Jag håller med dig Malin. Jag tycker hela den där grejjen känns så oviktig i det stora hela. Alla andra bitar i politiken och samhället känns viktigare. En annan sak jag tycker är värdelöst och menlöst gällande valet är exempelvis att rösta på ett parti som är anti EU. Vi kommer aldrig gå ur EU nu när vi väl är med. Varför slösa sin röst på ett parti som bara motarbetar och är negativa?

2009-06-08 @ 13:37:44
URL: http://enblondflicka.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0