Nu åker han

Ja nu åker Peter härifrån. Borde egentligen må dåligt över att han kunde låna min t-shirt från AC/DC som jag köpte när jag såg dem live, men jag mår inte så dåligt över det eftersom jag vet att den är stooor :-P Så nu har Peter den på sig, kan vara kul att gå på konsert och faktiskt ha gruppens tröja på sig, dessutom en riktig turnétröja, inte en från en mârten :-P Jag kommer dock sakna min älskling, men som jag sa till honom igår, nu finns det inget som hindrar mig att äta chips, dipp och godis medan jag ser på Landet för längesedan filmerna :-P Har ju faktiskt allihopa nu :-D Har bara sett ettan och trean tror jag (fråga mig inte varför man gör så, men så var det :-P).

Igår var vi hem till min morbror, fick klappa lite på hans hund som är typ världens finaste. Sånt energiknippe trots att han är gammal. Som min morbror själv förklarade, han bryr sig inte ett dugg om vad man säger till honom men han gör inte en fluga förnär. En sån hund skulle jag vilja ha, synd bara att det är så mycket blandning i honom, väldigt svårt att hitta en passande tik. Det är en sån storlek jag skulle vilja ha på en hund. Egentligen skulle jag vilja ha orken att ha en schäfer, en bra uppfostrad en. Men det känns så jobbigt att överhuvudtaget hitta en passande att köpa då man inte vill ha höftproblemen eller vad det nu är dem har. Skulle inte vilja ha en hund jag vet får lida... Men det är ett senare problem för jag tänker inte skaffa hund så länge jag har lägenhet, speciellt inte den här lägenheten. Visst, en hund skulle få plats, men för att gå på långpromenader i skogen skulle vi få sätta oss i bilen och åka till rud eller nått, lite jobbigt. Skulle vi bo i Peters föräldrahem, vilket är tanken om några år, är saken helt annorlunda för man kan ha en hundgård (vilket kommer bli ett måste då Peter vill ha en Alaskan Malamute som inte vill sova inne).  Sen är det ju inte direkt så att man behöver ta bilen för långpromenader.

Hur Peter ska lösa det med sin Alaskan Malamute kommer ju bli hans problem, en hund som säkert gärna vill gå minst en mil fyra gånger om dagen. Bara hunden blir ett heltidsjobb. Då vill jag hellre ha en hund som går med på att man har en till två långpromenader om dagen och sen att man går kortare sträckor under dagen. För det blir lite jobbigt att lyckas klämma in 4 st 1 timmes långa promenader om dagen, en därimot är ju inga problem. Får bara försöka hitta en passande ras för man ska ju välja hund efter sig själv, inte tvinga hunden i sig anpassa sig till en. Däremot blir det nog inte någon Dvärgpincher som jag tjatat om, hur fan går man långpromenader med en sån? För jag kan tänka mig att dem är nöjda bara dem får gå ett varv runt huset.

Jag börjar faktiskt bli jävligt trött på dessa "väskhundar", såg en på H&M när jag var där för en månad sedan och sen såg jag en på IKEA i måndags. Jag anser att dem enda hundarna som ska in i en affär är ledarhundar (eller heter det ledhundar?). Man måste tänka på dem som är allergiska. Kan förstå att man kanske tar med sig hunden ner till stan, emn då får man lämna den utanför affären, men vem fan tar med sig hunden till IKEA? Även om jag så skulle åka till IKEA i Örebro så skulle jag inte ta med hunden, då kan man faktiskt skaffa hundvakt för en dag. Och hur svårt kan det vara att få hundvakt till en hund som man bara behöver öppna dörren för så är den klar på fem minuter.

Men men, var inte meningen att detta skulle bli ett långt inlägg om hundar, blev bara så :-P Hoppas ni andra har en bra fredag. :-D

Kommentarer
Postat av: Baso

Hahaha jävla råttor i väskor . :P helt rätt.



Peter tar nog väl hand om din tröja, om inte annat har han säkert med sig 15 stycken hem som kompensation

2009-02-20 @ 11:18:58
URL: http://www.Baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0