Förtydligande

Råkade visst skriva honom om bebisen i föregående inlägg. Ska nu komma med min förklaring till det. Oftast när man inte vet vad det är för kön blir det lättare att säga han än det. Varför det är så kan ju vara ett intressant diskutionsämne när det gäller genus, men sån är jag :P Sen känns det som att det är en pojke och Peter vill gärna ha en pojke och därför fick han säga att det var en han tills vi visste (trodde då vi skulle få reda på det på ultraljudet) och nu har det bara fastnat. Hade ju som sagt tänkt att fråga på ultraljudet men då vi hade en barnmorska som utbildade sig och undersökningen tog sån tid ville jag inte inte riktigt fråga. Sen kom vi fram till att det spelar ju ingen roll om vi får reda på det nu eller i juni.

Så jag kommer kalla bebisen i magen för han, just bara för att det faller bäst i munnen. På samma sätt som man nog kallar kattungar för han och honom innan man kan se vilket kön det är :-) Men varken Peter eller jag bryr oss nämnvärt ifall det är en pojke eller en flicka som kommer ut så länge han eller hon är frisk. Så är det. Har mest köpt pojkiga kläder då jag som sagt var har känslan av att det är en kille och man ska ofta lita på den känslan och sen har det stämt för många kompisar var dem trott. Så det så :-) Samt att det ser faktiskt bättre ut med en tjej som är klädd i blått än en kille klädd i rosa och jag vill fan inte bara köpa vita kläder. Men har köpt ganska könsneutrala kläder också, t. ex bruna byxor och så :-P

Nu är Peter nere i tvättstugan sen är det väl dags att åka till min morbror. Imorgon åker Peter till Sthlm för att se AC/DC, hoppas han har med sig 7eleven pasta till mig :-) Finns ingen så gott, hoppas det stämmer att det ska öppna ett i karlstad :-D

Är förövrigt lite smått arg på McDonalds. Dem har först bytt ut Big tasty mot El Maco, den är väl okej, men sen byter dem ut El Maco mot El Nacho. Fan heller att jag vill ha nachochips på min hamburgare! Ska dem hålla på med sådana påfund borde dem ta tillbaka Big tastyn! Det är väl för fan fler som inte vill ha nachochips på sin burgare än som vill ha. Eller så överdriver bara jag för jag är gravid.

Men nu ska jag sluta gnälla tror jag och vara en söt flickvän mot min sambo som precis kom tillbaka.

Kommentarer
Postat av: doris

barnmorskan jag hade sa att i 90% av alla fal där man inte viste könet på barnet i magen så sa man "han". jag kallade theo, han, knodden och snoddas när han låg i magen<3



har börjat blogga nu igen iaf=)



2009-02-19 @ 19:29:46
URL: http://dorisnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0