Tvättdag

Idag tvättar jag. Är snart färdig. Det är så jobbigt att tvätta. Först ska du sortera tvätten, sen i maskinen, sen hänga och till sist vika och lägga i rätt hög. Och det ska man göra VARJE gång. Det är ju inte som när man städar. Då gör man allt på en gång och vissa saker gör man bara ibland. T. ex dammtorkar man ju inte hyllorna två gånger i veckan.

Peter är och hämtar en extra frys. Vi har inte plats för all mat i frysen. Eftersom vi tycker om att storhandla blir det ju mkt mat i frysen. Och sen Charlies pureer på det. Mkt plats kräver det. Så imorgon kanske jag kan stå och göra en massa pureer. Ska göra kyckling och köttfärssås. Och idag ska jag och peter äta biff storganoff och sålänge jag inte använder salt får Charlie också äta, så där blir det några portioner till honom också. Blir bra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0