Snart jul

Som skiljsmässobarn vet jag redan hur det är att fira jul på två ställen, det har oftast gått bra. En gång fick jag dock åka tåg på julaftonsmorgonen, den gör jag inte om. Nu förtiden är det ju ännu en familj det ska firas med. Då blir det lite mer. Men nu har vi ju löst det så att vi tar en familj en dag. Orkar inte flänga runt till flera familjer samtidigt. måste tänka på Charlie. Men vi ska göra så nu att det blir var tredje jul hos varje familj. Så det blir rättvist. Sen förhoppningsvis kommer den dagen då man får fira hemma. Sen får dom som vill komma komma och dom som inte vill/kan får slippa.

Tur att det var så lätt att välja vilken familj för annars hade det blivit jobbigt med tanke på att alla vill ha Charlies första jul. Men det här är Peters och min fjärde jul och vi har fortfarande inte varit hos pappa. Då är det rättvisast att vi är hos honom. Hade det inte varit så enkelt hade vi nog fan fått dragit lott :-P

Idag har Jennie och jag ränt runt i affärer. Eller ja, bara tre :-P Men det gick det med :-D Sen gjorde vi knäck, första omgången blev bränd (note to self; När man kokar knäck, håll dig i köket). Sen blev det bra :-) Precis när vi var färdiga kom Peter med Charlie för vår micro gick sönder tydligen. Så vi fick ge honom mat hos Jennie samtidigt som Peter lämnade in den. Fick en ny som tur var :-) Då hade jag varit utan min prins i 5 timmar! Det var mkt det! För mkt. Sen bjöd Jennie på mat också, massa gott :-)

Nu sitter jag och funderar i bilstolsdjungeln. Finns tre alternativ. Det här är problemet:
Stol nr 1 är lite kortare i ryggen men billigare
Stol nr 2 är lite längre i ryggen, dyrare och mer ombonad än nr 3
Stol nr 3 är längst i ryggen, men mindre ombonad

Det står alltså mellan 1 och 2. Men risken finns att om vi köper den billigare så växer han ur den och vi tvingas köpa den dyrare också. Då blir det ju billigare att köpa den dyrare med en gång. Hmm, jobbigt det här. Men den dyrare tar mer plats i bilen. Men samtidigt, vi ska koppla ur airbagen så den ska stå fram...

Kommentarer
Postat av: sandra

Tänk även på kvaliteten när ni köper stol till Charlie.. att den följer alla regler och att den är bäst lämpad till honom. Tro mig, jag vet... :) Jag jobbar med dem! Stolarna alltså.. I många olika modeller.. allt i från babyskydd upp till bilkuddar för de som är äldre! Lycka till i bilstolsdjungeln! :D

2009-12-23 @ 09:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0