Mellandagsrea?

Ja kära läsare, ska ni på mellandagsrean? Peter och jag var iväg förra året och shoppade lite men i år blir det, förståeligt nog, inte så. Man blir så trött egentligen. Affärerna höjer priserna lagom till julklappsinköpen, sen dagen eller dagarna efter julafton så sänker dom priset. Varför köpa julklappar? Vore det egentligen inte bättre att antingen strunta i klappar till alla "gamlingar" så man har råd med att shoppa på rean? Eller att ge bort pengar/presentkort till rean? min styvsyster föreslog att man skulle strunta i julklappar och istället välja ett ändamål att ge pengar till, typ Childhood, unicef eller så. Egentligen, varför inte?

Julklappar jag tycker om är saker man behöver. Och det är vad vi fått det här året, av pappa fick vi en stekpanna, av peters mamma fick peter underkläder och vi fick varsitt presentkort på kläder. Sen fick Charlie massa mjuka paket och det känns bra :-) Bara längtar efter att vi ska slippa finkläderna så vi kan sätta på honom hans nya fina kläder :-) Och helt plötsligt är lekmattan full av leksaker, hur hände det? Och han har bara fått två leksaker som INTE låter ;-P Men det mesta hade en avknapp :-P

Men leksaker till Charlie tycker jag är något vi behöver. det är något vi ändå skulle ha köpt och nu slipper vi. Visst, det är kul att köpa leksaker till Charlie, men just nu finner jag ingen andledning för att han har en massa.

Nu vaknade han :-) Hej då.

Kommentarer
Postat av: Baso

Meow. jag var sugen på mellandagsrean , men såhär års har man ju definitivt inte pengar

2009-12-26 @ 09:53:56
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0