Majs

Nu har vi gjort majs för en hel månad. Eller gjort var fel uttryck, vi har mixat majs för en hel månad. Och ja jag vet, majs är inte bra om man vill ha bajs, men för att få i Charlie potatis måste det vara lite majs, därför behöver vi ge honom ca 1 tärning om dagen. Dock testar jag idag om det räcker med biffen. Alltså idag får han potatis och biffstroganoff, ingen majs. Får se om det funkar. Men nu har magen fungerat ett tag. Men då kommer vi till nästa problem; vad fick den att funka? Eller bara blev det av sig själv bättre? Saker jag testat: Mer smör i maten, mer vätska och till sist en liten bit smörgås med messmör. Om vi behåller mer vätska och mer smör och struntar i messmöret så spelar det ingen roll egentligen vad som fungerade för det gör inget om han får mkt vätska eller mkt smör. Han ska ju ha mkt smör. Och han ska ju ha mkt vätska.

Päron har vi gett honom också! Det är inga fel det heller. Nu har päronen blivit övermogna vilket är ännu bättre, men då är det ca ½ dl vatten i istället så det har vi silat bort och gett honom i flaska istället för han klarar inte av att äta för vattnigt. Blir ju en helt osötad svag pärondricka :-)

Imorgon är det dags att koka och mixa morötter som jag också vet är stoppande, men ungen kan ju inte bara leva på potatis! Jag tror allt är bra i små mängder. Så får vi se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0