Kalas och grejjer

Var på kalas idag. Charlie skötte sig bättre än ett barn ska sköta sig, när vi skulle äta smörgåstårta satt han i bilstolen och kollade på oss och när vi skulle äta fika så sov han. Skönt när man kan få äta i fred även borta. Här hemma är det bara att sätta honom i babysittern eller matstolen. Och har han inte ätit inom någon timma får han en majskrok att mumsa på :-P annars får han nöja sig med leksaker :-D Han visade också tydligt att vi kan nog lämna bort honom till barnvakt någon gång för han somnade hos Jennie bara hon gjorde som jag brukar (dvs amningsställning och en filt för ansiktet). Egentligen räcker det med bara amningsställning tillräckligt länge, men man orkar inte hur länge som helst och mörkret som filten ger gör att han förstår att han är trött och ska sova :-P Men det dröjjer nog innan det blir barnvakt. På tisdag ska jag iväg efter hans vaccination och bara det känns jobbigt, trots att jag vet att Peter känner Charlie lika bra som jag gör och att han klarar det. Men ändå känns det som jag är mamman och jag ska vara där. Var ju borta efter förra vaccinationen också. Men jag vet att jag mår mycket bättre efter att ha fått vara borta ett tag. Man laddar batterierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0