Grått nytt hår

Peter ser på Crocodile Dundee och jag försöker få tankar på allt som hänt 2009. Allt blir till en enda röra. Men mycket av 2009 har varit bra. Jag började året med att fortsätta i skolan, redan långt innan det här året började visste jag att jag var på rätt väg, men som sagt, det var skönt att fortsätta. Klarade alla tentor och så som behövdes, trots att det var svårt att få tid till plugg när man var så trött som man är när man är när man är gravid.

I slutet av januari var vi på ultraljud och fick för första gången se vår lilla plutt. Vilken glädje och lättnad det var med tanke på att jag inte känt några sparkar innan.

I februari fyllde jag 20, firade nyktert.

I Mars föddes Charlies lilla kompis Alvin. Lilla Alvin, som nu blivit en väldigt smart och livlig pojke som inte är still mer än när han sover.

I april fyllde Peter år. Och så föddes lilla Thor. lilla Thor som inte längre är så liten. Dagen efter han föddes fick jag och Peter frågan om vi ville vara faddrar åt honom, tårarna nästan rann nedför mina kinder.

I maj firade min lillasyster sin 10:e årsdag. hon är inte lika liten längre. Min storasyster gick och hoppades på att jag skulle föda så hennes son skulle ha rätt, jag gick och hoppades att den lille skulle stanna i magen tills terminen var över (Jag fick som jag ville ;-) )

Juni betydde att skolan var slut, jag klarade alla tentor, fick t. o. m VG på en :-P En hel massa födelsedagar att komma ihåg och vi fixade så det var en till att komma ihåg. Finns fortfarande inget på det här året som kan bli bättre än det.

Sen efter det finns det inte mkt struktur på tankarna för man hade så mycket mer att fokusera på. Men sen dess har vi delat vardagen tillsammans med lilla Charlie. Vi har fått lära oss att allt inte alltid blir som man tänkt sig, amma är inte lätt, att göra egen barnmat tar tid och vi har fått lära oss att vända på varenda krona. Men ändå, alla bra saker väger upp dom dåliga. För visst, det är krävande att göra egen barnmat, men nu får jag lära mig mer om matlagning. Tidigare har det varit så enkelt. En buljongtärning dit, lite salt dit. Nu måste jag försöka hitta olika kryddor som inte innehåller salt. visst vi har fått vända på varje krona, men inte har vardagen varit sämre för det. Vi har tillochmed vant oss så att vi i framtiden när vi får mer pengar kan vi spara undan pengar och på så sätt slippa krediter. Eller ha en buffert. vi vet ju alla hur det är med vissa räkningar som bara kommer en gång om året (bilskatt, djurförsäkring)

Jag tackar för ett bra 2009 och jag vet att 2010 bara kommer bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0